Transfăgărășanul, cunoscut și sub denumirea de DN7C, este o rută rutieră în România ce pornește din comuna Bascov, județul Argeș, aproape de orașul Pitești, și se îndreaptă către Curtea de Argeș, terminându-se la intersecția cu DN1 între Sibiu și Brașov, aproape de comuna Cârțișoara. Această cale are o lungime de 151 km și traversează Munții Făgăraș de la nord la sud. Porțiunea de la barajul Vidraru până la Cârțișoara, ce traversează teren montan la altitudini mari, a fost construită între 1970 și 1974 și are aproximativ 91 km. Pe acest traseu se află și Lacul Bâlea, situat la o altitudine de 2042m, făcând din Transfăgărășan al doilea drum alpin asfaltat din România, după Transalpina.

Istoric

Pentru a oferi un context istoric, construcția Transfăgărășanului a avut loc între 1970 și 1974 la inițiativa lui Nicolae Ceaușescu. Deși România dispunea deja de câteva treceri ale Carpaților Meridionali din perioada precomunistă sau construite în primii ani ai regimului comunist, scopul principal al construcției a fost strategic, pentru a asigura o legătură între garnizoanele din Pitești și Sibiu, în contextul invaziei Cehoslovaciei din 1968 de către trupele sovietice. Drumurile existente urmau cursul râurilor și puteau fi blocate ușor. Printr-o hotărâre a Consiliului de Miniștri, proiectul “Transfăgărășanului” a primit resursele necesare, inclusiv trupele de geniu ale Armatei Române. Inițial, drumul a fost proiectat să aibă o singură bandă, dar în 1971 s-a decis construirea unui drum național alpin, cu două benzi și o lățime totală de 6m, plus un acostament de 1m.

TopGear

În 2009, faimoasa emisiune Top Gear a filmat în România un episod special, “Decapotabile în România”, în care Jeremy Clarkson a declarat că Transfăgărășanul este cel mai uimitor drum pe care l-a văzut vreodată. Alături de Richard Hammond și James May, Jeremy a traversat Munții Făgăraș cu trei mașini super-sportive: Aston Martin DBS Volante, Ferrari California și Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder.

Traseu

Dacă pleci din București, ajungi în aproximativ 2 ore la Curtea de Argeș, de unde încep cei 151 km de drum montan. Pe parcurs, te poți opri la barajul Vidraru și la zona de agrement de la Lacul Bâlea. De la cota 2000 până în Sibiu mai ai aproximativ o oră și jumătate de drum, astfel încât traseul poate fi parcurs într-o singură zi fără grabă.

De știut

Zona montană înaltă a DN7C este deschisă circulației rutiere anual doar între 30 iunie și 1 noiembrie, întrucât pe timp de iarnă drumul este înzăpezit, iar deszăpezirea lui este imposibilă. Chiar și vara, restricțiile există pe perioada nopții (22:00-6:00). Transfăgărășanul este un drum cu peste 150 de viraje și o diferență mare de altitudine, așa că șoferii începători trebuie să fie foarte atenți sau să lase un prieten mai experimentat la volan.

Indiferent de tipul mașinii cu care alegi să parcurgi acest drum, experiența va fi una de neuitat. Dacă ești în căutarea unei atracții de weekend nu foarte departe de București, Transfăgărășanul este o alegere excelentă. Iar dacă ai nevoie de o mașină, poți găsi oferte de închirieri auto direct din București.