Discuțiile privind problema anvelopelor all-season, considerate de mulți specialiști nesigure, au condus la interzicerea acestora într-o țară din UE.

Șoferii care circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă trebuie să aibă mașinile echipate cu anvelope de iarnă, special concepute pentru condiții de gheață, zăpadă sau polei. Anvelopele de vară, din cauciuc mai dur, nu oferă aderență adecvată pe drumuri reci, iar utilizarea lor în astfel de condiții este interzisă, cu risc de amendă de până la 3.300 de lei.

Diferențe între anvelopele de vară și cele de iarnă Anvelopele de vară asigură aderență bună pe asfalt cald, dar nu pe suprafețe reci. Anvelopele de iarnă, din cauciuc mai moale, oferă aderență eficientă pe temperaturi scăzute.

Anvelopele all-season, un compromis între cele două tipuri, sunt considerate nesigure de specialiști, oferind aderență medie atât iarna, cât și vara.

Interzicerea anvelopelor all-season în Germania Din toamna anului 2024, Germania va interzice anvelopele all-season, permițând doar utilizarea celor de iarnă cu simbolul „Alpin” – un fulg de zăpadă și un munte.

Legalitatea anvelopelor M+S fără simbol Alpin iarna Legea prevede că vehiculele pe drumuri cu zăpadă trebuie echipate cu anvelope marcate cu „M+S” (Noroi & Zăpadă). Gradul de uzură al acestora nu trebuie să fie sub limita marcată pe anvelopă. Anvelopele all-season cu marcajul M+S sunt permise în România pe timp de iarnă.

Anvelopele de iarnă au, pe lângă marcajul M+S, și simbolul Alpin. Șoferii care nu respectă aceste cerințe riscă amenzi de până la 3.300 de lei și reținerea certificatului de înmatriculare.