Guvernul României a implementat schimbări legislative, introducând noi reglementări care restrâng circulația pe drumurile publice a trotinetelor și bicicletelor electrice. Descoperă condițiile în care utilizatorii vor putea folosi aceste vehicule.

Pe baza unei decizii a Uniunii Europene privind asigurările obligatorii pentru diverse vehicule, Guvernul, la propunerea Autorității de Supraveghere Fiscală, a stabilit ca asigurarea de răspundere civilă auto (RCA) să fie obligatorie pentru anumite tipuri de trotinete și biciclete electrice.

Noile prevederi pentru asigurarea obligatorie RCA Guvernul a determinat că asigurarea RCA este necesară pentru trotinetele electrice care ating viteze mai mari de 25 km/h. Mihai Constantin, purtătorul de cuvânt al Executivului, citat de stiripesurse.ro, a menționat că sunt și excepții bine justificate în această lege, cum ar fi vehiculele retrase temporar sau permanent din circulație, fotoliile rulante pentru persoane cu dizabilități locomotorii sau vehiculele utilizate în evenimente sportive motorizate.

Asigurarea este obligatorie pentru vehiculele care:

  • Atât ating o viteză maximă de peste 25 km/h,
  • Cât și au o masă proprie mai mare de 25 kg și o viteză maximă de peste 14 km/h.

Pentru alte tipuri de trotinete sau biciclete electrice ce nu îndeplinesc aceste criterii, asigurarea este facultativă.

Sancțiuni pentru trotinete neregulamentare Poliția Locală are acum dreptul să sancționeze trotinetiștii care încalcă legislația rutieră. Inițial, doar polițiștii rutieri aveau aceste competențe, dar legea a fost modificată pentru a include și trotinetele electrice.

Trotinetele electrice, un pericol în trafic? Utilizarea neregulamentară a trotinetelor electrice a generat nemulțumiri în mai multe țări. În unele orașe, cum ar fi Barcelona și Montreal, circulația acestora a fost chiar interzisă, iar în Paris, utilizarea trotinetelor electrice de închiriat a fost interzisă începând cu 31 august 2023.

În România, în 2022, s-au înregistrat peste 1.300 de accidente implicând trotinete electrice, cu 7 decese, peste 160 de răniți grav și 1.233 de răniți ușor. Majoritatea acestor accidente au fost cauzate de trotinetiști.